Küsi just natuke kriuksuga küsimusi!

Palju artikleid on kirjutatud, kuidas aidata lastel kohaneda või millega tuleks arvestada kui laps läheb uude lasteaeda/ kooli.

Vähe on kirjutatud sellest, kuidas õpetaja saaks parema ja kiirema kontakti lasteaga nii koolis kui lasteaias.

 

Kuna ma ise töötan lasteaialastega, siis annan läbi oma kogemuste nõu, kuidas uute lastega paremat sidet saavutada. Need lapsed on nn. uued ka siis kui sina lähed uude lasteaeda, uude rühma tööle.

  1. Küsi kus miski asi rühmas asub või kuhu peab mõne asja panema. Täna ja lisa, et mis ma küll ilma sinuta oleks teinud.
    Lastele meeldib aidata ja kindlasti meeldib lapsele konkreetne ehk kindla asja eest saadud kiitus.
  2. Alusta vaikselt ise mõne mänguga, lao klotsidest torni või meisterda legodest auto. Võid möödaminnes lapselt küsida kas ta oskab lugeda mitu korrust tornil on ja kes seal võiks elada. Auto tehnilistest probleemidest, et kas kolmerattalisi autosi on olemas ja mis värvi on jõulumehe auto.

Küsi just natuke kriuksuga küsimusi, laps peab mõtlema ja vestletegi pikemalt. Kiida kindlasti, et küll on sul head ideed või see on tore, et sa seda teadsid.
Tea, et laste keskendumisvõimet ja enesekindlust toetab just filosofeerimine.

  1. Otsi igaks päevaks välja üks eriti huvitav mäng, jutt, laul või põnev liikumine.
    Sa ju tead, et laste tähelepanuhoidmist ja enesekontrolli toetavad laulu- ja ringmängud.
  2. Võta kaasa mingi täiesti teistsugune asi, mida lasteaias tavaliselt pole, tee see oma jutuga huvitavaks.
    Minul oli kuldsete litritega nn.teatrikotike, mis klõpsuga kinni käis. Näitasin lastele seda ja rääkisin sellest tõeliselt vaimustunult. Eriti tähtsaks tegin koti lahti võtmise ja kinni paneku. Ma ei rääkinud kus ma sellega käin või mis sellega üldse tehakse. Lapsed pakkusid ise ja fantaasial polnud piire. Pärast tutvustamist panin koti peitu ja sellega mängida ei saanud. Ma leidsin iga nädal aega seda näidata, kinni-lahti teha ja uskuge mind seda põnevust oli terve aasta.
    Kuna mõtlemine ja kõnelemine on omavahel tihedalt seotud, on hea kui annad lastele võimaluse omaenda kujutluspilte luua.
  3. Ole positiivne, rõõmsameelne, loe koos lapsega (lastega) kümneni, kui tüli või arusaamatus tekib. Esimesed numbrid on kindlasti kurjakuulutavad, aga edasi lugedes lähevad numbrid lõbusamaks.

Kindel on see, et negatiivsed emotsioonid töötavad vastu ja positiivsed emotsioonid innustavad.

 

Proovi järgi!

 

Tervitades Ülle!